Usuwanie kamienia (skaling)

skaling

Kamień negatywnie wpływa na kondycję całego organizmu

Najnowsze badania dowodzą, że bakterie tworzące kamień krążą w krwiobiegu i mogą uszkadzać tętnice w sercu oraz mózgu, wywołując zawały i udary. Bakterie wywołujące paradontozę zwiększają zapadalność na choroby układu krążenia w większym stopniu niż palenie papierosów.

Skaling polega na usuwaniu z powierzchni koron zębowych za pomocą ultradźwięków twardych złogów nazębnych, zwanych potocznie kamieniem nazębnym. Jest to jeden z pierwszych etapów kompleksowego leczenia stomatologicznego. Dentyści w gabinecie White Dental Clinic zalecają, aby był wykonywany dwa razy do roku, jednak szybkość powstawania kamienia nazębnego i tendencja do jego tworzenia są właściwościami indywidualnymi uzależnionymi między innymi od składu chemicznego śliny, nawyków dietetycznych oraz higieny jamy ustnej każdego pacjenta.

//whiteclinic.pl/wp-content/uploads/2016/03/Fotolia_89395295_Subscription_Monthly_M-3.jpg

Czym jest kamień nazębny?

Kamień nazębny to zmineralizowana warstwa płytki nazębnej, która może występować nad i poddziąsłowo na powierzchni zębowej. Jest on zdecydowanie twardszy niż płytka nazębna, dlatego do jego usunięcia wykorzystuje się profesjonalny skaler, który kruszy zwapniały osad za pomocą ultradźwięków.

Zagrożenia związane z kamieniem nazębnym

Kamień nazębny jest nieestetyczny i niebezpieczny. Pojawia się szczególnie przy krawędziach dziąseł jako zwapniały osad o odcieniu ciemniejszym niż kolor płytki zębowej. Jest on nie tylko jedną z przyczyn próchnicy oraz zapalenia dziąseł i przyzębia, ale może on również doprowadzić do paradontozy, czyli groźnej choroby, w skutek której zęby są rozchwiane i ostatecznie wypadają. Specjaliści z gabinetu White Dental Clinic zalecają regularne usuwanie kamienia oraz poddanie się zabiegowi skalingu w najbliższym możliwym terminie od zdiagnozowania występowania problemu.

//whiteclinic.pl/wp-content/uploads/2016/03/Fotolia_102742664_Subscription_Monthly_M-1.jpg
//whiteclinic.pl/wp-content/uploads/2016/03/dental2.jpg

Kamień negatywnie wpływa na kondycję całego organizmu